• uszasAz úszás megmozgatja a test összes belső izmát, fejleszti az állóképességet, növeli a hatékonyságot és mozgékonyságot. Az úszás tizenkétszer hatásosabb, mint az edzőteremben végzett testmozgás. Mivel a víznek nagy az ellenállása, ezért a vízben végzett gyakorlatokkal 600 kalóriát égethetünk el óránként.
  • Emellett hajlékonnyá és rugalmassá is válunk. Az úszás ismétlődő mozdulatai ugyanis növelik az izmok rugalmasságát, különösen a váll, a csípőtájék és a térd izmait tartják kiválóan karban. Rendben tartják a gerinc stabil állását, nyújtja az izmokat, s mindezen túl lelki békénk stabilizálódásához is hozzá járul. A sportsérülések valószínűsége, a többi sportághoz viszonyítva nagyon kicsi, leszámítva persze a sakkot.
  • Egy indiai mondás szerint a lélegzés maga az élet. Az úszás az egyetlen olyan sportág, amely légzésszabályozásra kényszerít bennünket, és ezt nagyon fontos lenne beépíteni mindennapjainkba. Az úszás alkalmával megnövekszik a tüdő kapacitása, minek hatására sokkal mélyebbeket és nagyobbakat tudunk lélegezni.
  • Hozzájárul a szív egészséges működéséhez.
  • Segít a gerincproblémákkal küszködöknek.
  • A víznek úszás közben a testre nehezedő nyomása 15-20 kg-nak felel meg, ami folyamatos, enyhe masszírozó hatást jelent. Ezáltal nyugtat, elűzi az idegességet és a feszültséget.